Powrót do szkoły z nauki zdalnej

Po powrocie do nauczania stacjonarnego w Teamwork School nie dręczono uczniów klasówkami, kartkówkami, ani żadną inną formą testowania. Prowadziliśmy normalne, systematyczne zajęcia (jak zwykle zresztą) skupiając się na procesie, nie ocenianiu: były powtórzenia, a nawet „sprawdziany” w ramach utrwalania materiału. Korzystaliśmy też z wszelkich opcji edukacji poza szkołą zgodnie z zasadą, że „uczysz się działając”.

Dlatego też w ramach edukacji humanistycznej uczniowie i uczennice Teamwork School wzięli udział w interaktywnych  zajęciach organizowanych przez Narodową Galerię Sztuki – Zachętę. W trakcie zajęć poruszone zostały dwa tematy: „Hipotetyczna wizja świata po wielkiej katastrofie” (zajęcia interaktywne) https://zacheta.art.pl/pl/wystawy/rhizopolis-joanna-rajkowska oraz „Zimna Rewolucja- społeczeństwa Europy środkowo- wschodniej wobec socrealizmu” https://zacheta.art.pl/pl/wystawy/cold-revolution. Pierwszy temat (wielokrotnie poruszany w powieściach i kinie), chyba dość znany młodym ludziom. Natomiast drugi, prawdopodobnie mniej – tym bardziej więc zasługujący na przybliżenie.

I kolejna wycieczka, tym razem do Falenicy, gdzie stuletni   modernistyczny budynek dawnego dworca kolejowego został zamieniony w kultowe studyjne kino realizujące ideę Slow Cinema. Uczniowie i Uczennice szkoły obejrzeli tu ekranizację powieści Jacka Londona – „Martin Eden”. I tu może się zrodzić pytanie: co wspólnego może mieć XIX-wieczny wywodzący się z klasy robotniczej bohater z uczniem prywatnej szkoły XXI wieku? Pozornie niewiele. Odpowiedzi szukaliśmy (i znaleźliśmy) w trakcie projekcji i zajęciach j. angielskiego i j. polskiego podsumowujących temat.

Opracowała: M. Kłosowicz